عمومی

صحبت درباره موضوعات مختلف، متفاوت و عمومی مانند انتخاب کلید هوایی و کلید اتوماتیک یا تعمیر لباسشویی

عمومی

صحبت درباره موضوعات مختلف، متفاوت و عمومی مانند انتخاب کلید هوایی و کلید اتوماتیک یا تعمیر لباسشویی

اگر به دنبال صفحه ای میگردید که درباره مشکلات روزمره شما گفتگو نماید؟؟ این صفحه دقیقا همان صفحه ایست که دنبالش میگردید. ما در این صفحه مشکلات یومیه شما مانند علل و تعمیر لباسشویی منزلتان و یا تفاوت و یا معرفی کلید هوایی و اتوماتیک برای ساختمان یا آپارتمان‌تان

  • ۰
  • ۰

شاید بارها برای شما هم پیش آمده باشد که کاغذ در پرینترتان گیر کند و هنگام پرینت یک مطلب مهم کلی از وقتتان گرفته شود. در این مواقع بهترین راه حفظ خونسردی است. البته ناگفته نماند که رفع این مشکل نیز کار بسیار آسانی است اما که هرگونه عمل اشتباه در خارج کردن کاغذ از پرینتر، باعث خرابی دستگاه خواهد شد. حال در ادامه به رفع خطای گیر کردن کاغذ در پرینترهای HP و همچنین سایر برندهای تولیدکننده می‌پردازیم.

اگر از کاربران همیشگی پرینتر باشید حتماً تا به حال با مشکل گیر کردن کاغذ در پرینتر مواجه شده باشید. گیر کردن کاغذ در پرینتر اچ پی در بسیاری مواقع مربوط به کاغذ و نوع آن بوده و نمی‌توان آن را مشکل جدی برای دستگاه قلمداد کرد. اما اگر این مشکل همیشگی باشد و مدام با گیر کردن کاغذ مواجه شوید دیگر نمی‌توان آن را به کاغذ نسبت داد بلکه ممکن است ایرادات سخت افزاری در دستگاه باعث بروز این مشکل شده باشد.

به هرحال سوألی که احتمالاً ذهن شما را در این مواقع مشغول کند این است که علت گیر کردن کاغذ در پرینتر اچ پی چیست؟ در جواب به این سوأل باید گفت که عوامل متعددی در گیر کردن کاغذ مؤثر هستند که گاهی به راحتی قابل حل بوده و با درآوردن کاغذ از دستگاه، مشکل برطرف می‌شود اما گاهی نیز این یک مشکل جدی برای پرینتر می‌باشد که برای رفع آن باید به تعمیرکاران متخصص در این حوزه مراجعه کرد. امروز در این مطلب قصد داریم مهمترین دلایلی که باعث گیر کردن کاغذ در پرینتر HP می‌شوند را با هم بررسی کنیم. با شناخت این دلایل می‌توانید اقدام مناسب را برای رفع مشکل دستگاه انجام دهید.

علت جمع شدن کاغذ داخل پرینتر

زمانی که به دنبال یافتن راهی برای رفع مشکل گیر کردن کاغذ در پرینتر هستیم، ابتدا باید ببینیم که دلیل اصلی بروز این مشکل چیست و عملکرد نادرست کدام قطعه موجب می‌شود که کاغذ داخل پرینتر گیر کند. با گیر کردن کاغذ داخل پرینتر، دستگاه متوقف خواهد شد و شاید اولین چیزی که به ذهنتان برسد، خرابی DC Power پرینترهای چندکاره و حتی نوع ساده تک کاره است.

اغلب اوقات، دلیل اصلی گیر کردن کاغذ داخل پرینتر به نوع کاغذ مربوط است. همچنین اگر کاغذ کیفیت خوبی نداشته باشد و یا حتی تاخورده و چروک باشد هم، داخل پرینتر گیر خواهد کرد. 

دلیل دیگری که منجر به گیر کردن کاغذ داخل پرینتر می‌شود، وجود خرابی و مشکل در قطعات و سخت افزار پرینتر است. پس اگر از بابت کاغذی که استفاده می‌کنید اطمینان دارید، باید به دنبال رفع خرابی قطعات پرینتر باشید.

سینی ورودی پرینتر در طرفین دارای نگهدارنده‌هایی است که کمک می‌کنند تا کاغذ در مسیر درست وارد محفظه پرینتر شود. پس باید از این دسته‌های نگهدارنده برای جا زدن کاغذ استفاده کنید تا کاغذ داخل چاپگر گیر نکند.

در اینجا راه حل‌هایی خواهیم آموخت که مشکل گیر کردن کاغذ داخل پرینتر را برطرف می‌کند.

بررسی دلایل گیر کردن کاغذ در پرینتر اچ پی

همانطور که گفتیم، دلایل مختلفی در رابطه با گیر کردن کاغذ در چاپگر وجود دارند. اولین دلیلی که باید بررسی شود کاغذ است. اگر کاغذ بی کیفیت باشد یا دارای تا خوردگی و چروک باشد، احتمال گیر کردن آن در پرینتر وجود دارد. دلیل دوم، بروز مشکل در کاغذ کش یا غلتک‌های پیکاپ می‌باشد. مشکل در این قسمت در بسیاری از مواقع باعث نکشیدن کاغذ نیز خواهد شد. ایراد در بخش فیوزر و غلتک‌های پرس نیز از دیگر عواملی است که باعث گیر کردن کاغذ می‌شود. به طور کلی می‌توان دلایل عوامل زیر را در گیر کردن کاغذ در پرینتر اچ پی مؤثر دانست:

پایین بودن کیفیت کاغذ و یا تا خوردگی آن

عدم صحیح کارکرد کاغذ کش یا غلتک‌های پیکاپ

وجود خطاهای متعدد در سنسورهای تشخیص کاغذ در مسیر انتقال

مشکل در سیستم درایو یا چرخ دنده‌های درون پرینتر اچ پی

وجود مشکل فنی در بخش فیوزر و غلتک‌های پرس دستگاه

ایرادات الکترونیکی و بردهای درون دستگاه پرینتر hp

بهترین راه برای حل مشکل خورده شدن کاغذ در پرینترهای چندکار

تفاوتی ندارد که پرینتر شما از نوع ساده باشد و یا چندکاره، پس ممکن است به دلایلی که در بالای صفحه به آنها اشاره شد، کاغذ داخل آن گیر کند و یا به اصطلاح کاغذ را بخورد. پس در صورتی که با مشکل خورده شدن کاغذ داخل پرینتر مواجه شدید، باید طبق مراحل زیر پیش بروید. 

https://pich-nokmatte.blog.ir/1401/02/16/%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%D8%AA-%D8%B1%DB%8C%D9%85%D9%88%D8%AA-%D8%AA%D9%84%D9%88%DB%8C%D8%B2%DB%8C%D9%88%D9%86

در صورت گیر کردن کاغذ داخل پرینتر، اگر شما در حال پرینت گرفتن باشید، عملیات پرینت متوقف شده و چراغ هشدار روی پنل پرینتر اچ پی، شروع به چشمک زدن خواهد کرد. پس، پرینتر را خاموش کرده و کابل آن را از پریز برق جدا کنید. بهتر است کمی صبر کنید تا فیوز پرینتر خنک شود.

نمایندگی اچ پی

نمایندگی اچ پی مرکزی تخصصی و مجهز در ارائه خدمات متنوع به کاربران محصولات HP می‌باشد. نظر به اینکه این محصولات با استقبال قابل توجهی در کشورمان همراه هستند، این نمایندگی با فراهم کردن شرایط لازم، تلاش دارد باکیفیت‌ترین خدمات را به هموطنان عزیز ارائه کند. از این رو در بخش فروشگاهی خود دستگاه‌های اورجینال و باکیفیت اچ پی از جمله لپ تاپ، پرینتر، دستگاه کپی اچ پی، مانیتور و کامپیوتر را برای خرید عموم در دسترس همگان قرار داده است. همچنین برای عزیزانی که از کاربران همیشگی دستگاه‌های اچ پی می‌باشند، خدمات سرویس و تعمیرات تخصصی در بخش‌های جداگانه به آنان ارائه می‌شود. تعمیر انواع پرینتر اچ پی، لپ تاپ، کامیپوتر و دیگر دستگاه‌های اچ پی در این مرکز با استفاده از تجهیزات پیشرفته و توسط کارشناسان باتجربه صورت می‌گیرد.

تعمیر پرینتر اچ پی

ریکاوری عکس

  • ۰۱/۰۲/۱۶
  • pichboxi akbar mohseni

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی